Fr.o.m den 2021-06-01 flyttas vår bostadsrättsförening Brf Neonet över till HSB digitala tjänst och du som boende kan ställa dig i kö och göra intresseanmälningar via Mitt HSB för parkeringsplatser samt carportplatser.
VAD INNEBÄR DET HÄR FÖR MIG SOM BOENDE?
Samtliga medlemmar och hyresgäster i Brf Neonet får ett ködatum from datumet man flyttade in i sin bostad innan ombildningen. Är ni fler än en person som står på avtalet så är det endast en av er som har lagt in i kön.
Du behöver själv gå in och anmäla dig till kön via Mitt HSB. Du kan anmäla dig till kön även om du inte är intresserad av en plats i dagsläget för att samla ködagar. För att få en plats gör du en intresseanmälan till de platser som du är intresserad av att hyra via Mitt HSB. Om platsen/platserna du är intresserad av inte finns lediga just nu kan du prenumerera på platsen för att få en notis om när den blir ledig.
HUR FUNGERAR FÖRDELNINGEN AV PLATSER?
Ett ledigt objekt ligger synligt i Mitt HSB under ”mina sidor – min bostad – mina köer” och du kan göra en intresseanmälan för platsen t.om sista ansökningsdatumet har passerat. Platsen tilldelas då den sökande med längst kötid. Avtal upprättas och arkiveras online i Mitt HSB under ”Bostadsavtal”, där du kan se alla dina aktuella hyresavtal.
Har du tilldelats platsen blir du aviserad via registrerad mejladress och Mitt HSB och hyresavierna samaviseras med bostadslägenhetens avgift. Avierna skickas som vanligt till dig via post, autogiro, e-faktura eller Kivra.
Om du har valt att få e-postnotifiering skickas ett mejl till dig när objektet du prenumererar på blir ledigt. Du kan välja om du vill prenumerera på alla objekt eller endast några enstaka. Om du inte väljer att få e-postnotifiering så kan du alltid följa notiserna under senaste händelser. Vid skapandet av ett nytt avtal eller uppsägning av avtalet skickas alltid ett e-postmeddelande till registrerad e-postadress.
Om du vill säga upp ditt hyresavtal för din parkeringsplats gör du det enkelt under ”mina sidor – min bostad – bostadsavtal” i Mitt HSB. Är ditt avtal äldre och inte finns upplagt behöver du kontakta Kund-och Medlemsservice för hjälp med uppsägningen.
Beror uppsägningen på en flytt från bostadsrättsföreningen hanterar HSB uppsägningen åt dig i samband med flytten. Avtalet upphör då att gälla sista dagen i avflyttningsmånaden.
Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta HSB på Kund-och Medlemsservice.
Telefon: 010-442 11 00 alternativt via kontaktformuläret på vår hemsida. www.hsb.se/stockholm/kontakt